איך דוגקוין הפך מבדיחה לאחד מטבעות הקריפטו המובילים בעולם ?

Dogecoin, מטבע הקריפטו שממותג בסמל כלב שהיה מאוד ויראלי לפני שנים, י הגבוה בכל הזמנים. כעת יש לה שווי שוק של כ -92 מיליארד דולר בעקבות טיפוס בחצי שנה של יותר מ -26,000 אחוזים.


במהלך אותה תקופת זמן, ה- S&P עלה ב -19%, בעוד יריביו הביטקוין ואתריום עלו ב -286% ו- 698% בהתאמה, על פי CoinMarketCap. וטסלה יקירת הבורסה? הויא עלתה ב -56% מאז נובמבר.


"הבדיחה נמצאת בוול סטריט הפעם", אמר מתי גרינשפן, מנהל תיקים ומייסד Quantum Economics. "מה שיש לך הוא מצב בו בני נוער ב- TikTok עולים על אלפי נקודות האחוז אפילו בחליפות החכמות ביותר."


בשנת 2013, מהנדסי התוכנה בילי מרקוס וג'קסון פאלמר השיקו את הקריפטו הסאטירית כדרך ללעוג לביטקוין ולשאר המטבעות הקריפטוגרפיים הרבים האחרים המתהדרים בתוכניות גדולות להשתלט על העולם.



ניתן להתווכח על השאלה האם dogecoin שווה ערך?


כרגע יש מעט מאוד אופציות שימוש עבור המטבע . אף על פי שסוחרים נוספים מתחילים לקבל dogecoin כאמצעי תשלום, אין זה קרוב לרמת האימוץ הדרושה כדי לשמש כל סוג של תחליף מטבע בפועל.


"בימים אלה הכל תרגיל שיווקי אחד גדול", אמר מייק בוצ'לה, השותף הכללי של BlockTower Capital.


בניגוד למטבעות קריפטו אחרים כמו את'רום, המאפשרים למתכנתים לבנות יישומים על הפלטפורמה שלהם כדי לעשות דברים כמו להלוואות וללוות כסף, זה לא יכול להתקיים עם דוגקוין.


גם Dogecoin אינו ממש מאגר עושר אמין, בהתחשב בכך שבדרך כלל זה דורש מידה מסוימת של אמונה ארוכת טווח במטבע ובבלוקצ'יין עליו הוא נבנה.


"אם אתה מסתכל על פרוטוקול dogecoin עצמו, אני אפילו לא יודע אם יש מישהו בשנים האחרונות שהוסיף לו פונקציונליות או קוד חדש", "ל- Dogecoin לא באמת עומד צוות פיתוח מאחוריו."


בהתחשב במגבלות אלה, נראה שההפעלה של dogecoin היא ספקולטיבית בלבד. ל- Dogecoin יש ערך מכיוון שאנשים אחרים מאמינים שיש לו ערך. ומכיוון שהם מאמינים שמישהו אחר מוכן לקנות את זה מהם במחיר גבוה יותר.


"אנו רואים בדוגקוין שעולה במחיר כגורם של נזילות נמוכה וצמיחה קיצונית ברשת", "ברגע שהרשת מגיעה למסה קריטית, אני לא חושב שסוג הצמיחה הוא בר קיימא."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Pages